Rozkład dnia
6.00 - 8.20 Schodzenie się dzieci.
Zabawy wynikające z własnej aktywności dziecka.
Zabawy dydaktyczne, prace porządkowo - gospodarcze i hodowlane.
Kontakty indywidualne i okolicznościowe wynikające z potrzeb dzieci.
Poranne zabawy i ćwiczenia ruchowe.
8.20 - 8.30 Przygotowanie do śniadania - czynności samoobsługowe i porządkowe.
8.30 - 9.00 Śniadanie.
9.00 - 9.15 Swobodne zabawy dzieci.
9.15 - 9.45 Zajęcia organizowane, inspirowane przez i prowadzone przez nauczycielkę, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju:
- rozwijanie inteligencji logiczno - matematycznej
- rozwijanie edukacji muzycznej, teatralnej
- rozwijanie zdolności plastycznych i umiejętności manualnych
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie mowy i myślenia, umiejętności wypowiadania się, zadawania pytań
9.45 - 10.00 Prace porządkowe, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, przygotowanie do zajęć na świeżym powietrzu.
10.00 -11.15 Spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze.
11.15 -11.30 Przygotowanie do obiadu - czynności samoobsługowe i porządkowe.
11.30 - 12.00 Obiad.
12.00 - 12.30 Odpoczynek - relaksacja ( higiena układu nerwowego ) poprzez:
• słuchanie muzyki
• słuchanie bajek relaksacyjnych
• wyciszenie
• odpoczynek
12.00 - 14.00 Leżakowanie gr. I
12.30 - 14.15 Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej i werbalnej dzieci.
Praca indywidualna, stymulująco - kompensacyjna oraz z dziećmi wyróżniającymi się uzdolnieniami i zainteresowaniami.
Zabawy sprzyjające osiągnięciu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
Spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie.
Gry i zabawy ruchowe.
14.15 - 14.30 Przygotowanie do podwieczorku - czynności samoobsługowe i porządkowe .
14.30 - 15.00 Podwieczorek.
15.00 - 17.00 Rozchodzenie się dzieci do domu.
Zabawy w salach.
Sytuacje inspirowane przez dzieci.
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.